طرح بازاریابی شرکت هوندا
معرفی هوندا
هوندا یک شرکت موتورپیشرو است و شرکت شناخته شدهای در بازار خودرو است. این شرکت در بازار خودرو برای سالهای بسیاری درگذشته کار کرده است و در طول این مدت، این شرکت انواع مختلفی از وسایل نقلیه مانند suv ها، سدان و هاچ بک موتور سیکلت معرفی کرده است. این شرکت آخرین طرح ها و مدل های موتور سیکلت هوندا در هر سال را معرفی میکند و مشتریان خواهان خرید اخرین مدل با ویژگیهای منحصر بهفرد، که با قیمت های مقرون به صرفه در بازار در دسترس هستند میباشند. این شرکت به کیفیت و تنوع محصولاتی، که به بازار میفرستد توجه میکند.
کیفیت محصولات این شرکت دارای استاندارد جهانی است. که در آن تداوم موتور قوی است که سوخت زباله در آن پایین است و به حفاظت از محیط زیست توجه میکند .از آنجا که این شرکت پیشرو در بازار است، پس از آن می تواند سهم بازار خوبی را در فروش محصولات خود دریافت کند. این شرکت کارکنان فنی و حرفه ای دارد و بر آموزش و مهارت های کارکنان خود به منظور اطمینان از کیفیت محصولات اش در زمینه موتور و دیگر قطعات یدکی تاکید میکند.
تجزیه و تحلیل SWOT هوندا
قدرت هوندا
- هوندا یک شرکت پیشرو خودرو است که موتور سیکلت و سایر وسایل نقلیه دیگر را ، که در بیش از 100 کشور در سراسر جهان به فروش می رسد را تهیه میکند .
- هوندا بیش از 180،000 کارمند در بخش های مختلف این شرکت، که ماهر و حرفه ای در کار خود هستند به کار گرفته است .
- این شرکت به تبلیغات محصولات اش و همچنین خدمات پس از فروش به مشتریان خود توجه میکند.
- با توجه به سیستم تولید موثر، این شرکت وسایل نقلیه که به مشتریان خود عرضه میکند با کار تحقیق خوب است، که در بخش تحقیق و توسعه فراهم کرده است.
- و به حفظ حقوق صاحبان سهام با نام تجاری خوب میپردازد و وفاداری در میان کاربران اش را ایجاد می کند.
- خودرو هوندا دوستدار محیط زیست است و این موضوع به آن در بالا بردن تصویر نام تجاری کمک می کند.
- این شرکت وسایل نقلیه ورزشهای مختلف برای فعالیتهای ورزشی مانند موتورسواری و اتوموبیلرانی F 1 را تولید کرده است.
نقاط ضعف هوندا
- شرکت ساختار هزینه بالا را حفظ کرده است و می توان آن را با دیگر تولید کنندگان خودرو مقایسه کرد.
- اتومبیلهای هوندا گران هستند و هدف آن طبقه متوسط به بالا و یا طبقه بالا میباشد . و این باعث محدودیت فروش آن شده است.
- عدم اقدامات مختلف اصلاحی، این شرکت را در فراخواندن مدلهای آن با مشکلاتی روبه رو کرده است .
- عدم استفاده از آخرین فن آوری در هوندا، برای این شرکت به منظور نگه داشتن قیمت کم دشوار است.
- برند در مدل civic ضعف بزرگی دارد که در آن به توسعه قوی به شدت مورد نیاز است.
- مشکلاتی در طراحی و سبک خودرو، که می تواند محصولات این شرکت را کمتر تهاجمی قرار دهد وجود دارد.
فرصت های هوندا
- اگر شرکت تولید کننده ترکیبی و سوخت اتومبیل کارآمد باشد و پس از آن میتواند کسب و کار خود را بالا ببرد.
- هوندا نیاز به حضور در اقتصادهای در حال ظهور دارد و باید بازار خود را در سراسر جهان برای ساخت نام تجاری جهانی افزایش دهد .
- نام تجاری هوندا می تواند وسایل نقلیه با انتشار کم را تولید کند که دوستدار محیط زیست است که جاذبه بزرگی میتواند داشته باشد .
- هوندا می تواند بازار خودرو خود را توسعه دهد و ظرفیت تولید وسیله نقلیه را افزایش دهد .
تهدیدات هوندا
- افزایش مداوم در قیمت سوخت می تواند تهدید بزرگی برای گسترش فروش خودرو باشد .
- رقبای رهبر مختلفی در بازار وجود دارد ، که تکنولوژی را توسعه داده اند و آنها تهدید واقعی برای نام تجاری هستند .
- دولت سیاست ها و مقررات خود را، که می تواند مانع پیشرفت این نام تجاری شود تغییر میدهد .
- با توجه به قیمت بالای وسایل نقلیه و افزایش قیمت سوخت، مردم ترجیح می دهند از طریق حمل و نقل دیگر مانند قطار، اتوبوس و سایر وسایل دیگر سفر کنند.
اهداف بازاریابی
شرکت هوندا استراتژی خود را به معرفی وسایل نقلیه خود در بازار با برخی از طرح های ابتکاری استراتژیکی خود حفظ کرده است. این شرکت همچنین به ایجاد کارخانه تولید جدید به منظور افزایش ظرفیت
تولید موتورسیکلت در ابعاد بزرگ در بازار را فراهم می کند. این شرکت به بازارهای جدید نفوذ پیدا خواهد کرد ، جایی که می تواند درآمد خوبی از موتور سیکلت دریافت کند و سهم بازار خوبی را از محصولات اش بدست اورد.
تقسیم بندی بازار
این شرکت محصولات خوبی را که برای همه بخشهای جامعه مناسب است ارایه میدهد . این وسایل نقلیه شهرت خوبی دارند و میلیون ها موتور در هر سال در سراسر جهان به فروش می رسد. آخرین مدل از این خودرو توجه مشتریان را به خود جلب کرده است و ویژگیهای مختلفی از وسایل نقلیه در هر مدل جدید که برای دوستداران موتور سیکلت جذاب است وجود دارد.
بازار هدف
موتور سیکلت نه فقط برای مناطق شهری بلکه برای مناطق روستایی با توجه به طرح و ساختار قوی و پایدار آن مناسب است. مردمی که در مناطق دور افتاده زندگی میکنند خرید این موتور سیکلت را برای پوشش مسافت های طولانی ترجیح میدهند و بازار هدفی برای این وسیله نقلیه خواهد شد . هوندا نام تجاری محبوبی است و آن را به تصویر خوبی در میان کاربران آن ایجاد کرده است.
تمایز محصول و تعیین موقعیت
هوندا طیف گسترده ای از مدل های موتور سیکلت به عنوان این نام تجاری را آماده کرده است که آخرین مدل از موتور سیکلت هر سال است. ویژگی های جدید مختلفی در مدل های جدید اضافه شده که آنها را پر جنب و جوش و پیچیده کرده است. نام تجاری سبک منحصر به فرد و خلاقانه از وسایل نقلیه، که به آنها میتواند در تهیه احتیاجاتشان کمک کند. این نام تجاری به عنوان رهبر در بازار خودرو است و میتواند توجه مشتریان را به خودش جلب کند.
بازاریابی
محل
موتور سیکلتها در این شرکت در بازار از طریق فرانچایز های مختلف، که در حال کار در بازارهای مختلف ارائه شده است تامین میشود. این شرکت فرانچایز خود را حفظ کرده و تامین وسایل نقلیه خود را به طور منظم که با توجه به تقاضای شرکت می باشد انجام میدهد. مشتریان می توانند به نزدیک ترین مرکز فروش این شرکت مراجعه کنند و آنها می توانند به جستجو مارک های جدید از موتور سیکلت که وجود دارد بپردازند.
قیمت
هوندا یک نام قوی و قابل اعتماد در بین شرکتهای تولید کننده اتومبیل است .و میتواند شهرت فوق العاده ای نسبت به محصولات اش بدست آورد. این شرکت موتور سیکلتهای خود را در نرخ های خیلی بالا تولید میکند. و این برای راحتی آنها ارائه شده است. در استراتژی های قیمت گذاری، هزینه های تولید، میزان مالیات و هزینه های دیگر نیز گنجانده شده است، که می تواند آن را با ارزش تر کند. و ساختار خوبی از موتور سیکلت تقاضا هزینهای بیش از این وسیله نقلیه میطلبد.
ترفیع
شرکت تولیدی هوندا راهبرد ارتقای خوبی دارد. و سیاست تبلیغاتی موثر را برای ارائه وسایل نقلیه خود به تصویب رسانیده است . آخرین اطلاعات را با مشتریان به اشتراک گذاشته و تبلیغات اش را در هر دو رسانه های الکترونیکی و چاپی ظاهر میکند. استفاده از رسانه های اجتماعی نیز برای تبلیغات وسایل نقلیه انجام شده است. همچنین در فعالیت های مختلف ورزشی و رویدادها ورزشی برای ارتقای تصویر نام تجاری خود در میان کاربران به حمایت آنها میپردازد .
استراتژی بازاریابی
هوندا یک شرکت تولیدی خودرو پیشرویی است، که در حال حاضر برای راه اندازی وسایل نقلیه خود بدون در نظر گرفتن هر دسته خاص عمل میکند . این شرکت با خط کاملی که دارد سطح تولید موتور سیکلت کم هزینه را ، که می تواند یک عنصر مالی خوبی برای مردم باشد را پوشش داده است. این شرکت در حال حاضر به معرفی ویژگی های جدید در این موتور سیکلت میپردازد. و برخی از تغییرات انقلابی برای دوستداران موتور سیکلت را به ارمغان آورده است .
بازگشت سرمایه
شرکت هوندا برای برنامه ریزی ساخت پروژه های مختلف اقدام میکند و آنها را کمک می کند تا کامل شوند. این شرکت در ساخت سرمایه گذاری در صنعت خودرو و همچنین کسب سود از فروش این وسایل نقلیه عمل میکند. آنها باید بدانند که سرمایه گذاری و موتور سیکلت ها در قیمت های مناسب با تکنولوژی بالا ارائه شده است.
رفتار مصرف کننده
بررسی اجمالی
فرآیندهای پاسخ مصرف کننده در انتخاب و ایجاد فرآیندهای توسط خریداران در گروهای از بازار ممکن است قبل از، در طول، و هنگام کسب یک محصول یا خدمات خاص باشد. بسیاری از ، روندها این است که فرآیند شناختی از انتخاب یک اقدام از عمل از میان گزینه های متعدد مثالهای متداول و شایع در خصوص جستجو، تصمیم گیری به غذا خوردن است . تصمیم گیری یک ساختار روانی است. این نشان می دهد که هر چند ما قادر به دیدن یک تماس نیستیم ، اما ما قادر به استنباط از رفتار قابل تشخیص که یک تماس ایجاد شده است میباشیم. بنابراین ما تمایل به نتیجه گیری یک رویداد روانشناختی که تصمیم میگیریم را داریم . این یک ساختار است که تعهد به عمل را تسریع میکند. به این ترتیب اقدامات قابل تشخیص پشتیبانی را ، ما تمایل به فرض بر این داریم که مردم تعهد به نتیجه عمل ایجاد کرده اند.
1.سه شیوه از تجزیه و تحلیل خریداران برای انتخاب آنها
-
مدل های اقتصادی
این مدل در بیشتر قسمت ها کمی هستند و مفروضات عقلانیت و نزدیک به داده های بسیار عالی را پشتیبانی می کنند. خریدار برای به حداکثر رساندن ابزار مفید دیده میشود. نظریه خریداران را مشاهده کنید. تئوری بازی ها ممکن است در برخی شرایط استفاده شود.
-
مدل های روانشناختی
این مدلها در فرآیندهای ویژگی روانی مانند انگیزه و به رسمیت شناختن آرزو تمرکز می کنند. آنها به جای کمیتهای و فاکتورهای علم اجتماعی مانند تاثیرات فرهنگی و تاثیرات خانوادگی هستند.
-
مدل های رفتار خریدار
این مدلها معقول اند که توسط بازاریابان مورد استفاده قرار میگیرند. آنها عموما هر دو مدل اقتصادی و روانی را مخلوط میکنند.
-
روشهای پاسخ خریدار
روش پاسخ خریدار شامل مراحل زیر است
- به رسمیت شناختن.
- اطلاعات روی محصول که ممکن است خواسته های خریدار را برآورده سازد .
- انتخاب های مختلف.
- تصمیم گیری در مورد خرید برای محصول.
- رفتارهای پس از خرید.
انواع مختلفی از مدل های مختلف وجود دارد.، با این حال AIUAPR، که بیشتر به طور مستقیم به مراحل درون بازاریابی / تبلیغاتی ارتباط دارد.که معمولا به این دلیل مفید بودن آن دیده می شود.
3.اگاهی
قبل از هر چیز مشتریان بالقوه باید آگاه باشند که کالا یا خدمات وجود دارد. بنابراین، وظیفه اصلی باید برای رسیدن به چشم انداز بازار هدف باشد . همه مدل های مختلف ، قابل پیش بینی، در توافق بر روی این آغاز شده است. اگر مخاطبان هرگز پیامی را که قصد ندارند روی آن عمل کنند شنیده باشند ، با وجود اینکه قدرتمند است.
4.درک
هنگامی که یک موسسه پرستاری ایجاد میشود. مشتری ممکن است آماده باشد تا از درکی درستی برخوردار باشد .واما میخواهد به خواستههای خود برسد.که توسط تحقیقات بازار کشف شدهاند. این ممکن است به معنای دستیابی به اهداف هر کجا که کارمند به پنجاه کلمه، و یا 10 ثانیه، برای انتقال همه چیزهایی که در مورد آن ذکر شده است نباشد.
5.نگرش
با این حال پیام باید بیشتر شود . برای هدایت کردن خواننده به جای زاویای به اندازه کافی مثبت نسبت به کالاها یا خدماتی که او قصد خرید آن را داشته باشد ، هرچند که به عنوان یک تلاش است. هیچ روش مناسبی برای توصیف وجود ندارد اما این ممکن است حاصل شود. این صرفا تمام راه را به سحر و جادو از هنر کپی رایتتان به منظور پشتیبانی از قدرت کالا یا خدماتتان میرسد.
6.خرید
همه مراحل بالا احتمالا در یک لحظه اتفاق می افتد در حالی که خواننده در نظر گرفتن تبلیغات است. خرید نهایی برای پاسخ، از سوی مقابل، می تواند روزی بعد اتفاق افتد. شاید هفته بعد، پس از آن که به مشتری احتمالی واقعا تلاش می کند تا به دنبال یک فروشگاه باشد که کالا را در اختیار دارد.
نتیجه
تجربه رو به رشد مصرف کننده در مورد انواع مختلف چنین معاملات معمولا مورد توجه قرار گرفتن در مورد خرید و آینده است تمام معاملات موفق هستند، در نتیجه، تمام معادلات بعدی وابسته هستد.
و بنابراین کلیه روش تصمیم گیری میتواند پیچیده تر از بسیاری از مدل ها باشد.
ارزش برند از هوندا
بررسی اجمالی
هوندا یک تولید کننده نام تجاری ژاپنی است که تولید ماشینهی کوچک ، متوسط و با برد بالا را تولید میکند. این شرکت در سال 1948 در ژاپن تاسیس شد . و در حال حاضر یک نام تجاری بزرگ در صنعت خودرو است.
اولین مزیت تکان دهنده
با تمرکز بر پیشرفت های تکنولوژیکی جدید هوندا اولین خودرو سلول سوختی، ماشین هیبریدی (که هر دو بر روی سوخت و باتری استفاده میشود)، ماشین الکتریکی و همچنین وسیله نقلیه گاز طبیعی است . سرمایه گذاری های سنگین هوندا در زمینه تحقیق و توسعه محصولات آن اولین مزیت را برای آن به ارمغان آورده است. زیرا نام تجاری است که وسایل نقلیه را با آخرین فن آوری که هنوز توسط رقبا ایجاد نشده است، راه اندازی میکند.
توانایی های مهندسی عالی
هوندا در توانایی های مهندسی عالی پیشرفته تر است .زیرا ماشینها دارای طراحی و مهندسی عالی هستند. که منجر به بهره وری کارامد محصولات برتر میشود. به این ترتیب مشتریان برند را ارزش میبخشند. و این باعث میشود هوندا در بازار به رقابت بپردازد و برای رقبا رقابت کند.
ادراک مشتریان
هوندا تصور میکند که بهترین ماشینهای با کیفیت را با استفاده از تکنولوژی در بهترین حالت ممکن تولید میکند. این یک نام تجاری قابل اعتماد محسوب میشود که تجربهی رانندگی را از طریق محصولات خود ارائه میدهد. بسیاری آن را به عنوان نماد لوکس یا وضعیت در نظر میگیرند.
ارزش ویژه برند قوی
با توجه به مطالعه هریس نظرسنجی Equitrend هوندا به عنوان خط کامل نام تجاری خودرو سال 2014 شناخته شده است. این شرکت به عنوان یک نام تجاری با بالاترین ارزش ویژه برند رتبه بندی شده است. محرک های اصلی ارزش گذاری نام تجاری آن عبارتند از کیفیت برتر محصولات خود که منجر به اولویت های مشتری در هنگام خرید میشود. هوندا فقط یک نام تجاری نیست بلکه یک نام قابل اعتماد در صنعت خودرو است. ارزش و اعتبار نام تجاری آن نه تنها به طور ناگهانی ساخته شده است. بلکه همان چیزی است که ارزش آن برای مشتریان در زمان تاسیس است. مشتریان با کیفیت با کیفیتی که دریافت میکنند راضی هستند ، زیرا ارزش پول برای آن ها تامین شده است . قابلیت تولید قوی (فقط در زمان تولید) و توانایی مهندسی ارزش سهام ویژه برند هوندا را تقویت کرده است. این یک نام تجاری جهانی است که طیف گسترده ای از محصولات را برای بخش های مختلف ارائه میدهد. محصولات شامل فن آوریهای جدیدی است که رقبا برای رسیدن در جایی که هوندا ایستاده است دشوار میکند.
عوامل برجسته بالا برند
- اکثر مشتریان حاضر به پرداخت حق بیمه برای هوندا به جای مارک های دیگر هستند. چرا که هوندا با آخرین فن آوری های سوخت و موتور وارد بازار میشود.
- هوندا به یک نام تجاری است که مشتریان به احتمال زیاد به خرید دوباره تمایل دارند. مطالعات نشان داده است که وفاداری برند بالا نسبت به میانگین تولید از خرید تکراری است.
- این فراخوان نام تجاری بالا است ؛ بسیاری از مشتریان آن را به عنوان نام تجاری بالای ذهن به یاد می آورند.
- مشتریان برای پول ارزش میگذارند. آنها به نام تجاری با توجه به کیفیت رضایت مشتریان اعتماد دارند.
- ارزش فروش مجدد بالا دارد .
نتیجه
هوندا از زمان تاسیس آن ، در ایجاد ارزشهای برند خود کار کرده است. این خودرو در سطح جهانی به عنوان یک خودروی برتر با نام تجاری شناخته شده است. بنابراین، هوندا نباید تمرکز اش را از مزیت رقابتی خود از دست بدهد. و نقشی موثر در بازار رقابتی داشت باشد.
دیدگاهتان را بنویسید